시각디자인학과 / BFA, Visual Communication Design

시각디자인학과는 문화를 이해하는 통찰력과 이것을 시각적으로 형상화하는 조형능력을 길러 정보의 시각화로부터 생산과 유통에 이르는 전 과정에 대해서 창의적 사고와 실질적인 기량을 바탕으로 효과적인 커뮤니케이션 기법을 창조하는 방법을 탐구한다. 시각디자인학과의 교과 과정은 그래픽 트랙, 브랜딩 트랙, 미디어 트랙으로 나누어지며 다양한 매체의 경험과 전문적 깊이를 동시에 성취할 수 있도록 유기적으로 구성되어 있다. 이론 수업과 실기 수업의 균형을 통해 전문 기술과 지식의 습득뿐만 아니라 문화 창조자 및 해석자로서 디자이너의 자질 배양을 교육 목표로 한다.

The Department of Graphic Design fosters the growth of students’ aesthetic abilities and intellectual insights needed to design information. From visualizing information, its production and distribution, the department oversees processes of creative thinking to achieve pragmatic solutions. The curriculum is structured dynamically in order for students to be exposed simultaneously to diverse medium and to gain in-depth specialized knowledge. Courses can be channeled into two different tracks: the Graphic track, the Branding track and the Media track. By balancing studio and theoretical courses, students are intensively trained to expand their professional skills as well as developing themselves as thoughtful, cultural producers.
 
 
커뮤니케이션디자인 대학원 / MFA, Communication Design

커뮤니케이션 디자인학과는 다양한 디자인 매체를 통한 효과적인 커뮤니케이션 전략 및 콘텐츠 개발을 연구하며 이를 토대로 진보적 디자인 문화에 대한 비평적 시각 함양을 목표로 한다. 커뮤니케이션 세미나 및 그래픽 스튜디오와 모션 스튜디오로 구성된 교과과정은 매체 중심의 디자인 교육에서 탈피하여 그래픽, 타이포그래피, 모션 픽처스, 멀티미디어, 디자인 이론 및 비평 등의 다양한 개념과 매체를 통합적으로 실험하는 연구 중심의 포괄적 디자인 방법론을 제공하며, 교수와의 밀착 연구를 통해 학생 스스로 창의적인 디자인 가치를 실현하도록 유도한다.

The Communication Design MFA program provides students with a Masters level of study in communication design theories, methodologies and skills ranging from print base works to new emerging media. Composed of three major studios: Graphic Studio, Motion Studio and Media Studio, and, three core courses: Communication Seminar, Communication Design Theory and Thesis Study, the program allows both professional designers and potential design educators to broaden effective communication process and to support a mature visual culture that exhibits a strong creative viewpoint, aesthetic sensibility and skillful proficiency.